Magnezi….Minerali me kaq shumë përfitime për organizmin

Shpesh, në ditët e sotme dëgjojmë kudo: merr suplemente me magnez, konsumo ushqime që përmbajnë magnez, magnezi është i mirë për këtë, magnezi është i mirë për atë.

Por përseee?? Cila është superfuqia e magnezit?

Le të ndajmë disa sekrete me ju.

Magnezi është një mineral i pranishëm në organizëm në sasi të mëdha. Nuk prodhohet nga organizmi, por merret nëpërmjet ushqimeve që konsumojmë. Bishtajat, arrat, drithërat, farat, perimet me gjethe jeshile, qumështi dhe nënproduktet e tij na sigurojnë sasinë e nevojshme të magnezit, për të cilën kemi nevojë.

Por, sa është sasia ditore e magnezit që na nevojitet?

Sasia e magnezit që duhet të konsumohet çdo ditë është e ndryshme për njerëz të moshave të ndryshme. Në tabelën më poshtë janë paraqitur sasitë ditore të magnezit të nevojshme për secilin prej jush.

MoshaSasia ditore e Mg e rekomanduar
Nga lindja deri në 6 muaj30 mg
Bebe 7 – 12 muaj75 mg
Fëmijë 1 – 3 vjeç80 mg
Fëmijë 4 – 8 vjeç130 mg
Fëmijë 9 – 13 vjeç240 mg
Djem adoleshentë 14 – 18 vjeç410 mg
Vajza adoleshente 14 – 18 vjeç360 mg
Burra400 – 420 mg
Gra310 – 320 mg
Adoleshente shtatzëna400 mg
Gra shtatzëna350 – 360 mg
Adoleshente që ushqejnë me gji360 mg
Gra që ushqejnë me gji310 – 320 mg

Cili është roli i magnezit në organizëm?

Magnezi është një mineral shumë i rëndësishëm, që merr pjesë në një sërë proçesesh që ndodhin në organizëm.

  1. Magnezi ka rol kryesor në mirëfunksionimin e sistemit kockor. Ai ndikon pozitivisht në formimin e kockave në dy mënyra:
    -në mënyrë indirekte: rregullon sasinë e kalçiumit dhe vitaminës D;

–në mënyrë direkte: rrit densitetin kockor dhe pakëson rrezikun për shfaqjen e osteoporozës tek femrat pas menopauzës.

  1. Magnezi luan një rol të rëndësishëm në kontrollin e niveleve të glukozës dhe në metabolizmin e insulinës. Njerëzit që marrin sasi të konsiderueshme të magnezit nëpërmjet dietës ushqimore kanë risk më të ulët për t’u prekur nga diabeti tip-2.
  2. Studime të ndryshme kanë treguar se magnezi ndikon pozitivisht në funksionimin normal të zemrës. Defiçenca e magnezit rrit rrezikun për shfaqjen e problemeve kardiovaskulare. Është vënë re që njerëzit me insufiçencë kardiake kanë njëkohësisht dhe defiçencë të magnezit. Mjekët rekomandojnë marrjen e suplementeve me magnez tek njerëzit me insufiçencë kardiake, për të pakësuar rrezikun e aritmisë dhe për të pakësuar rrezikun për goditje në tru.
  3. Migrena është një fenomen shumë i përhapur dhe shqetësues në ditët e sotme. Magnezi është një mineral që ndikon tek neuro-transmetuesit dhe kufizon ngushtimin e enëve të gjakut (faktorë që lidhen me migrenën). Personat që vuajnë nga migrena kanë nivele më të ulëta të magnezit. Konsumimi i magnezit në doza ditore 400 -500 mg mund të ketë ndikim pozitiv në parandalimin e krizave migrenoze.
  4. Magnezi mendohet se ndihmon në lehtësimin e simptomave të sindromës premenstruale. Së bashku me vitaminën B6 pakëson ndjesinë e fryrjes dhe çrregullimet e humorit.
  5. Magnezi luan një rol të rëndësishëm në “luftën” kundër çrregullimeve të humorit. Kjo për shkak të ndikimit që ai ka në aksin hipotalam-hipofizë-gjëndër adrenale.

Më sipër përmendëm disa nga vetitë e magnezit por jo të gjitha.

Disa njerëz kanë probleme në traktin gastro-intestinal. Konstipacioni është një problem me të cilin disa njerëz përballen. Zakonisht përdorimi i një laksativi si magnezi është shumë i nevojshëm në këto raste.

Për këto arsye dhe shumë të tjera është e rëndësishme konsumimi i ushqimeve që ju sigurojnë sasinë ditore të magnezit për të cilën keni nevojë.

Personat që janë në dieta ushqimore, ata që nuk konsumojnë ushqime që përmbajnë magnez, pas një farë kohe fillojnë të shfaqin disa shenja që vijnë si pasojë e defiçencës së magnezit. Gjithashtu, disa sëmundje (sëmundja Crohn, sëmundja celiake), alkoolizmi, mosha, aktiviteti fizik i shtuar (djersitja e shtuar gjatë sportit) dhe marrja e sasive të ulëta të magnezit për një kohë të gjatë çojnë në defiçencë të magnezit.

Veshkat janë organi që rregullon sasinë e magnezit në organizëm. Marrja e sasive të vogla të magnezit shoqërohet me një eleminim të ulët të tij nga veshkat, të cilat në këto raste pakësojnë sasinë e magnezit që eleminohet me urinën.

Simptomat që shfaqen kur kemi defiçencë magnezi janë:

  1. Humbje oreksi
  2. Të vjella
  3. Lodhje
  4. Dobësi
  5. Ngërçe
  6. Aritmi
  7. Të përzjera.

Çfarë duhet të bëjnë njerëzit që kanë mungese të magnezit?

Në këto raste është e këshillueshme të konsumohen suplemente të magnezit. Magnezi zakonisht gjendet në formën e kripërave të magnezit. Kripëra të ndryshme absorbohen në mënyrë të ndryshme në organizëm. Bazuar në qëllimin e përdorimit të magnezit zgjidhet dhe kripa më e përshtatshme.

Për shembull në rastet kur magnezi do përdoret si laksativ zgjidhet kripa më pak e absorbueshme.

Nëse do konsumoni magnez për të rritur sasinë e tij në organizëm duhet të konsumoni kripën më të absorbueshme.

Citrati i magnezit është një ndër kripërat më të përdorura të magnezit. Kjo kripë është lehtësisht e absorbueshme në traktin tretës.

Oksidi i magnezit absorbohet pak. Përdoret zakonisht për të trajtuar konstipacionin, problemet me tretjen dhe aciditetin e stomakut.

Kloruri i magnezit është lehtësisht i absorbueshëm në traktin tretës. Përdoret për të trajtuar nivelet e ulëta të magnëzit, konstipacionin dhe aciditetin e stomakut.

Laktati i magnezit është një kripë e krijuar nga kombinimi i magnezit me acidin laktik. Absorbohet mirë në traktin tretës dhe është më i tolerueshëm sesa disa kripëra të tjera të magnezit.

Taurati i magnezit absorbohet shumë mirë në traktin tretës. Luan një rol të rëndësishëm në rregullimin e niveleve të glukozës në gjak dhe të presionit arterial.

L-tretionati i magnezit është një kripë lehtësisht e absorbueshme. Sipas disa studimeve në kafshë është kripa më efektive nëse duam të rritim nivelin e magnezit në qelizat e trurit. Mendohet se kjo kripë mund të ndihmojë në menaxhimin e disa sëmundjeve në sistemin nervor (depresioni, humbja e memories etj).

Sulfati i magnezit përdoret kryesisht për veprimin laksativ. Ka një shije të papëlqyeshme.

Glicinati i magnezit absorbohet lehtësisht dhe mendohet që ka veti qetësuese. Mund të ndihmojë në pakësimin e gjendjes së ankthit, depresionit, stresit dhe pagjumësisë.

Oroksati i magnezit absorbohet lehtësisht dhe mendohet që përmirëson punën e zemrës.